test
Αρχική Διαβήτης Διατροφή - άσκηση Το τσάι ασπίδα από διαβήτη και καρδιαγγειακά

Το τσάι ασπίδα από διαβήτη και καρδιαγγειακά

0
Το τσάι ασπίδα από διαβήτη και καρδιαγγειακά

Kαι στο παρελθόν, πολυάριθμες μελέτες έχουν δείξει ότι η κατανάλωση πολλών φλιτζανιών τσαγιού την ημέρα μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο διαβήτη, καρδιαγγειακών παθήσεων και εγκεφαλικού.

Μία τελευταία μελέτη, που παρουσιάστηκε στο πλαίσιο του συνεδρίου της Ευρωπαϊκής Εταιρείας Μελέτης του Διαβήτη (EASD) ήλθε να επιβεβαιώσει αυτόν τον ισχυρισμό, καταλήγοντας στο συμπέρασμα ότι η καθημερινή κατανάλωση τεσσάρων φλιτζανιών μαύρου, πράσινου τσαγιού ή τσαγιού oolong μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη τύπου 2 κατά 17% μέσα σε μια δεκαετία. 

«Τα αποτελέσματά μας είναι συναρπαστικά, γιατί υποδηλώνουν ότι οι άνθρωποι μπορούν να κάνουν κάτι τόσο απλό όσο το να πίνουν τέσσερα φλιτζάνια τσάι την ημέρα για να μειώσουν, πιθανώς, τον κίνδυνο να αναπτύξουν διαβήτη τύπου 2», δήλωσε μιλώντας στο NBC ο Xiaying Li, ερευνητής στο Πανεπιστήμιο Επιστήμης και Τεχνολογίας της Γουχάν. 

Ο Li και οι συνεργάτες του ανέλυσαν τα δεδομένα συνολικά 19 μελετών, οι οποίες είχαν συμπεριλάβει περισσότερους από 1.000.000 ενήλικες από 8 χώρες του κόσμου και διαπίστωσαν ότι τα οφέλη από την κατανάλωση τσαγιού αυξάνονταν όσο αύξανε κάποιος την ποσότητα του τσαγιού που κατανάλωνε. Έτσι, ενώ για την κατανάλωση 1-3 φλιτζανιών την ημέρα, ο κίνδυνος διαβήτη τύπου 2 μειωνόταν μόλις κατά 4%, με το τέταρτο φλιτζάνι τσάι το σχετικό ποσοστό εκτοξευόταν στο 17%.  

Πάσχετε από διαβήτη; Μειώστε τον κίνδυνο για άνοια σε 7 κινήσεις

Η άνοια είναι μια δύσκολη κατάσταση που επηρεάζει σημαντικά την καθημερινότητα και την ποιότητα ζωής τόσο του ατόμου που πάσχει, όσο και των φροντιστών του. 

Καθώς τα άτομα με διαβήτη τύπου 2 έχουν αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης άνοιας, πρόσφατη μελέτη που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό Neurology, παρουσιάζει τις αλλαγές που μπορούν να γίνουν προκειμένου να μειωθεί αυτός ο κίνδυνος. 

Οι ερευνητές εξέτασαν 7 αλλαγές του τρόπου ζωής που επιδρούν στον κίνδυνο εμφάνισης άνοιας και τις εξέτασαν σε 160.000 ανθρώπους ηλικίας άνω των 60 ετών, συμπεριλαμβανομένων και πάνω από 12.000 ατόμων με διαβήτη. Οι αλλαγές ήταν: 

  • η διακοπή του καπνίσματος  
  • η μέτρια κατανάλωση αλκοόλ 
  • η τακτική φυσική δραστηριότητα 
  • η υγιεινή διατροφή 
  • ο επαρκής ύπνος 
  • η λιγότερο καθιστική ζωή 
  • η κοινωνικότητα

Οι συμμετέχοντες παρακολουθήθηκαν για 12 συνολικά χρόνια και τα αποτελέσματα επιβεβαίωσαν την υπόθεση ότι όσοι ακολουθούσαν έναν πιο σωστό τρόπο ζωής είχαν μικρότερο κίνδυνο εμφάνισης άνοιας. Διαπίστωσαν, μάλιστα, πως το όφελος αυτών των αλλαγών ήταν ακόμη μεγαλύτερο στα άτομα με διαβήτη τύπου 2.

preloader