test
Αρχική Διαβήτης ...περί ψυχής Social Media break – Πως και γιατί;

Social Media break – Πως και γιατί;

Social Media break – Πως και γιατί;
adem ay/unsplash

Τα social media πλέον υπάρχουν καθημερινά στη ζωή μας, με πολλούς καθημερινούς χρήστες. Πράγματι, είναι εντυπωσιακός ο ρυθμός που όλα τα μέσα αποτελούν κομμάτι της ζωής μας και αυτό έχει σημαντική επιρροή και στον ψυχισμό μας.

Τι πραγματικά συμβαίνει στον κόσμο των social media

  • Η ωραία εικόνα: Ο καθένας έχει την ανάγκη να βελτιώσει την εικόνα του και να προσπαθήσει να εκθέσει την καλύτερη εκδοχή του. Από την άλλη πλευρά, άνθρωποι που δεν περνούν καλά ή έχουν κάποιες συναισθηματικές δυσκολίες στη ζωή τους, επιλέγουν και πάλι να προβάλουν κάποια ωραιοποιημένα, ακόμη και πλασματικά κομμάτια της ζωής τους, κόντρα στην πραγματικότητα, γιατί θεωρούν πως με αυτό τον τρόπο θα γίνουν πιο αρεστοί.
  • Μοναξιά: Σε άτομα που αισθάνονται μεγαλύτερη μοναξιά, η χρήση αυτών των μέσων βοηθά θετικά, καθώς δεν χρειάζεται να εκθέτουν τον εαυτό τους, ενώ μένουν προστατευμένοι πίσω από μία οθόνη. Από την άλλη πλευρά, άτομα που βιώνουν τη μοναξιά δυσάρεστα, αναπτύσσουν μια ψευδαίσθηση πως μέσω αυτών αποκτούν κοινωνικά μια επιβεβαίωση, η οποία λείπει από την πραγματική τους ζωή.
  • Πόσο εύκολα μπορούμε να πέσουμε σε σύγκριση: Η ανάγκη για ταύτιση και σύγκριση μέσα από τον κυβερνοχώρο πολλαπλασιάζεται, καθώς όλοι βλέπουμε «την πιο ωραία εικόνα» και εκδοχή του καθενός. Όμως, αυτό πολλές φορές που φαίνεται είναι πως κάτι τέτοιο δεν έχει σχέση με την πραγματικότητα. Έτσι, αυτό μπορεί αφενός να δημιουργήσει ένα κίνητρο σε κάποιον, ώστε να ασχοληθεί περισσότερο με τη βελτίωση της ζωής του. Από την άλλη πλευρά, μπορεί να εντείνει συναισθήματα δυσαρέσκειας από τον εαυτό του ή και από τη ζωή του, βλέποντας τριγύρω μόνο ιδανικά πρότυπα και να αισθάνεται ένα κενό.

Να θυμάστε, κανείς δεν κοινοποιεί τις δυσκολίες ή τις δυσάρεστες στιγμές του, αλλά τις πιο φωτεινές.

Γι’ αυτό σκεφτείτε τι έχετε στην «αληθινή» ζωή, απολαύστε χρόνο με τον εαυτό σας και τους δικούς σας ανθρώπους.

Επενδύστε περισσότερο στον «έξω κόσμο» και προσπαθήστε όσο μπορείτε να απομακρύνεστε από την άσκοπη χρήση των μέσων δικτύωσης.

Όταν σταδιακά διαπιστώσετε πως η συνεχής χρήση των μέσων δικτύωσης καλύπτουν συναισθηματικά κάποιο κενό, τότε είναι η κατάλληλη στιγμή να πατήσετε το κουμπί και να βγείτε «εκτός λειτουργίας».

Είναι πολλές οι περιπτώσεις όπου έχει αποδειχθεί πως η έντονη ενασχόληση με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορεί να εντείνει ή και να δημιουργήσει συναισθήματα άγχους, θλίψης και να επηρεάσει δραστικά την ψυχικής υγεία του ατόμου, ακόμη και όταν αυτό δεν είναι απόλυτα εμφανές.

Εάν νιώθετε ότι συναισθηματικά βιώνετε κάποια αρνητικά συναισθήματα, 1) αποσυνδεθείτε, 2) προσπαθήστε να αναρωτηθείτε τι θα σας βοηθούσε – τι θα ήταν χρήσιμο ώστε να αισθανθείτε λίγο καλύτερα, 3) θέστε όρια στον εαυτό σας για πιο λόγο χρησιμοποιείτε τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τι σας προσφέρουν και τι θετικό κρατάτε από αυτά και 4) απευθυνθείτε σε κάποιον ειδικό.

Μην είστε μόνοι σε τόσο δύσκολα συναισθήματα, ζητήστε βοήθεια προκειμένου να εντοπίσετε τη ρίζα των δυσκολιών σας και να τις αντιμετωπίσετε στην πραγματική ζωή.

Διαβάστε επίσης / Τα social media προκαλούν κατάθλιψη;

Για να ενημερωθείτε σχετικά με τις δράσεις μας μπορείτε να ακολουθήσετε τις σελίδες μας στο Facebook και στο Instagram!

preloader