Ολιγοθερμιδικές Γλυκαντικές Ύλες

15

Τα άτομα με Σακχαρώδη Διαβήτη γνωρίζουν ότι χρειάζεται όχι μόνο να ελέγχουν, αλλά και να περιορίζουν τους απλούς υδατάνθρακες, όπως η ζάχαρη, στο σύνολο της διατροφής τους. Όμως, ένα διαιτολόγιο που αποκλείει τη γλυκιά γεύση, στην πλειοψηφία των περιπτώσεων, είναι ιδιαίτερα δύσκολο να τηρηθεί. Άλλωστε, μη ξεχνάτε πως η προτίμηση στα γλυκά τρόφιμα και ροφήματα είναι καταγεγραμμένη στο.. DNA μας!

Οι ολιγοθερμιδικές γλυκαντικές ύλες αποτελούν μία εναλλακτική της ζάχαρης, που κερδίζει όλο και περισσότερο έδαφος στην ελληνική αγορά. Πρόκειται για εγκεκριμένα και απολύτως ασφαλή συστατικά, που προστίθενται σε μία ποικιλία τροφίμων και ροφημάτων, όπως τα αναψυκτικά, οι τσίχλες, τα παγωτά, τα γιαούρτια, οι κρέμες και τα διάφορα αρτοσκευάσματα.Τα υποκατάστατα ζάχαρης, όπως είναι ευρέως διαδεδομένα, προσφέρουν τη γλυκιά τους γεύση χωρίς να επηρεάζουν τα επίπεδα γλυκόζης και ινσουλίνης στο αίμα, ενώ παράλληλα προσδίδουν αμελητέες ή καθόλου θερμίδες. Στη σημερινή αγορά διατίθεται μία πληθώρα εγκεκριμένων γλυκαντικών υλών όπως η ασπαρτάμη, η ακεσουλφάμη-Κ, το κυκλαμικό οξύ, η σουκραλόζη, η σακχαρίνη και το γλυκαντικό από το φυτό στέβια, οι γλυκοζίτες στεβιόλης.

Οι γλυκαντικές ύλες με λίγες ή μηδενικές θερμίδες αφήνουν ανεπηρέαστα τα επίπεδα του σακχάρου, συνεπώς αποτελούν μία εξαιρετική εναλλακτική επιλογή για τα άτομα που πάσχουν από διαβήτη. Μία επιλογή που τους δίνει τη δυνατότητα να απολαύσουν τη γλυκιά γεύση με ασφάλεια και να επανεντάξουν μία ποικιλία τροφίμων και ροφημάτων στο διαιτολόγιό τους. Αρκεί να αντικαταστήσουν τα προϊόντα τα οποία περιέχουν γλυκαντικά που αποδίδουν θερμίδες όπως η ζάχαρη, η φρουκτόζη και το μέλι με τις αντίστοιχες εκδοχές τους που περιέχουν μη θερμιδογόνα γλυκαντικά.

Μην ξεχνάτε βέβαια ότι τα άτομα με διαβήτη πρέπει πάντα να ελέγχουν στις ετικέτες των τροφίμων το σύνολο των συστατικών που περιέχονται, καθώς μπορεί για παράδειγμα σε ένα τρόφιμο η ζάχαρη να έχει αντικατασταθεί από ολιγοθερμιδικές γλυκαντικές ύλες, όμως το προϊόν ενδεχομένως εξακολουθεί να περιέχει λιπαρά, πρωτεΐνες ή άλλους υδατάνθρακες(οι οποίοι μπορεί για παράδειγμα να προέρχονται από το αλεύρι).

Την εποχή λοιπόν που ο Σακχαρώδης Διαβήτης «χτυπάει» την πόρτα σε ολοένα και περισσότερους ανθρώπους, τα ολιγοθερμιδικά γλυκαντικά μπορούν να αποτελέσουν μέρος ενός ισορροπημένου διαιτολογίου, κάνοντας πιο γλυκιά την καθημερινότητα, χωρίς το φόβο της απώλειας του γλυκαιμικού ελέγχου. Σκέφτεστε κάποιο καλύτερο.. «σύμμαχο»;