Το Διαβητικό παιδί από το δημοτικό στο γυμνάσιο..

105

Καθώς το παιδί μεγαλώνει με ολη την φροντίδα για την υγεία του, αλλάζει και η βαθμίδα εκπαίδευσής του. Εφθασε λοιπόν η στιγμή που από το δημοτικό πηγαίνει στο γυμνάσιο. Από νωρίς του τονίζετε ότι τώρα μεγαλώνει, πρέπει να σοβαρευτεί, θα έχει πολύ διάβασμα, πρέπει να περιορίσει το παιχνίδι κλπ. Όλα αυτά του προκαλούν ανησυχία, μια και δεν είναι σε θέση να γνωρίζει πώς θα είναι αυτή η νέα κατάσταση.

Το 12 χρονο αγόρι ή κορίτσι βρίσκεται αντιμέτωπο με τις εξής ριζικές αλλαγές

Μέχρι πέρσι ήταν το μεγαλύτερο παιδί στο σχολείο («το εκτάκι» ), ενώ τώρα είναι το μικρότε

Ολοι αυτοί «οι μεγάλοι» που το περιτριγυρίζουν του είναι άγνωστοι. Μαθητές και καθηγητές αποτελούν νέες φυσιογνωμίες και το καινούργιο είναι για πολλά παιδιά συνώνυμο του απειλητικού.

Μέχρι πριν από λίγους μήνες διευθυντής και δάσκαλοι το ήξεραν με το μικρό του όνομα. Ωστόσο, στο γυμνάσιο ακόμα και οι πολύ φιλότιμοι καθηγητές παρατηρείται ότι συνήθως μαθαίνουν τα ονόματα κυρίως των πολύ καλών μαθητών ή των πού ανήσυχων.

Στα σχολεία που φοιτούν πολλά παιδιά , ομάδες μαθητών με επιθετική συμπεριφορά μπορεί να προκαλέσουν διάφορες δυσάρεστες καταστάσεις.Ετσι πολλά παιδιά αισθάνονται εκτεθειμένα και απροστάτευτα , ειδικά όταν δεν θέλουν «να καρφώσουν»

Οι ανταγωνισμοί μεταξύ των συμμαθητών εντείνονται.

Ο 12χρονος και η 12χρονη βρίσκονται , λοιπόν, μέσα σε τρεις μήνες σε έναν πολύ διαφορετικό και σαφώς πιο απαιτητικό κόσμο από εκείνον το οποίο είχαν συνηθίσει

Ειδικά αν το παιδί είναι ευαίσθητο ή ευάλωτο για άλλους λόγους (εξαιτίας οικογενειακών , οικονομικών ή προβλημάτων η  υγείας  όπως ένα παιδι με διαβητη ικλπ) ο αντίκτυπος μπορεί να είναι πολύ ηχηρός

Το καλό είναι ότι τα περισσότερα παιδιά προσαρμόζονται τελικά στο γυμνάσιο μέσα σε λίγους μήνες χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα. Δημιουργούν φιλίες, σχηματίζουν νέο δίκτυο  αλληλουποστήριξης , μαθαίνουν τον νέο κώδικα συμπεριφοράς, εξοικειώνονται με τους χώρους και με τους περισσότερους καθηγητές και η πορεία τους είναι ομαλή.

Τι σας προτείνω

Τονίστε τα θετικά στοιχεία της «αναβάθμισης του παιδιου» σε άλλη κλίμακα της εκπαίδευσης χωρίς να το τρομάζετε

Φερθείτε του με μεγαλύτερη κατανόηση ,ιδιαίτερα τους πρώτους μήνες κάθε μεγάλης μεταβατικής φάσης

Τα παιδιά με καλή ή μεγάλη σωματική ανάπτυξη συνήθως προσαρμόζονται πιο εύκολα στα νέα σχολεία. Αν ένα παιδί είναι μικροκαμωμένο , ισως δυσκολευτεί λίγο περισσότερο , κι επομένως θα χρειαστεί μεγαλύτερη στήριξη . Συμβουλευτείτε έναν ψυχολόγο για το πώς να  «επικοινωνήσει» το προβλημα της υγείας του στα άλλα παιδια , όταν χρειαστεί!

Προτρέψτε το να διατηρήσει τις φιλίες που είχε, ακόμα κι αν οι δρόμοι με τους παλιούς φίλους χωρίστηκαν λογω διαφορετικών σχολείων

Μην προχωρείτε σε παράλληλες αλλαγές όταν το παιδί σας αλλάζει βαθμίδα η σχολείο. Η Α΄Γυμνασίου είναι η χειρότερη φάση για να εκδηλωθούν οικογενειακά προβλήματα . Πολλοί γονείς όμως κάνουν το λάθος να εκτιμούν ότι «τώρα το παιδί μεγάλωσε κάπως, δεν είναι πιά στο δημοτικό , και μπορεί να αντιμετωπίσει πιο ώριμα την κατάσταση» . Ετσι, επιλέγουν αυτή την πολύ ακατάλληλη περίοδο λχ για να προχωρήσουν σε ένα διαζύγιο το οποιο ανέβαλλαν από καιρό.