Ο κάθε κατεργάρης.. στον πάγκο του

56
Stressful anonymous businessman scratching his head in office

Για πολλούς ανθρώπους, η επιστροφή από τις διακοπές συνοδεύεται από συναισθήματα άγχους, κόπωση και κακή διάθεση, ενώ στην πραγματικότητα θα έπρεπε να είναι ξεκούραστοι και ανανεωμένοι.

Μερικά από τα συμπτώματα περιλαμβάνουν ατονία, αδυναμία συγκέντρωσης, πονοκεφάλους, υπνηλία, μυικούς πόνους και ένα αίσθημα κενού.

Παρόλο που δεν είναι μια επίσημα ταξινομημένη διαταραχή, οι επιστημονες στον χώρο της ψυχικής υγείας κάνουν λόγο για ένα « σύνδρομο άγχους μετά τις διακοπές».

Είναι, όμως αποκλειστικά το τέλος των διακοπών η αιτία αυτής της δυσάρεστης ψυχολογικής και σωματικής κατάστασης?

Το άγχος εκδηλώνεται ως αντίδραση σε καταστάσεις που εκλαμβάνουμε ως απειλητικές, δύσκολες και άγνωστες. Ωστόσο, ο μηχανισμός και η εκδήλωση του άγχους οφείλονται, κατά κύριο λόγο στον τρόπο που σκεφτόμαστε.

Με άλλα λόγια, η ψυχοσωματική μας διάθεση εξαρτάται από το πώς ερμηνεύουμε καταστάσεις, πώς χειριζόμαστε δυσκολίες, και με ποιον τρόπο αντιδρούμε σε ό,τι συμβαίνει γύρω μας.

Κατά συνέπεια, έχει ιδιαίτερη σημασία να εστιάζουμε στα θετικά της ζωής μας απολαμβάνοντας το εδώ και τώρα και αξιοποιώντας ό,τι έχουμε στη διάθεσή μας.

Τα αρνητικά σενάρια για το μέλλον, οι αυστηρές και υπερβολικές προσδοκίες καθώς και η τελειομανία, σπάνια αφήνουν περιθώρια χαράς και ψυχικής ηρεμίας.

Σε πρακτικό επίπεδο, καλά θα ήταν, να επιστρέψουμε από τις διακοπές μας τουλάχιστον 1 μέρα πριν το τέλος της άδειάς μας, ώστε να μπορέσουμε να συνειδητοποιήσουμε την αλλαγή, τόσο σε επίπεδο προγράμματος, όσο και σε επίπεδο ωραρίου ύπνου.

Μια σταδιακή επιστροφή στα καθήκοντα και την καθημερινότητα δίνει περισσότερο χρόνο στο να προσαρμοστούμε στους παλιούς και διαφορετικούς ρυθμούς.