Διαφραγματική Αναπνοή ενάντια στο στρες και Διαλογισμός

29

Η διαφραγματική αναπνοή είναι εκείνη που πρέπει να μάθετε πριν ξεκινήσετε να ασχολείστε με πρόγραμμα άσκησης. Επίσης είναι η αναπνοή που πρέπει να εκτελείτε στη διάρκεια της προθέρμανσης , κατά τη διάρκεια του διαλογισμού, αλλά και οποιαδήποτε στιγμή της ημέρας έχετε άγχος, ένταση ή αισθάνεστε κουρασμένοι.

Η αναπνοή αυτή τεντώνει και δυναμώνει όλους τους μύες του θώρακα και της κοιλιάς, μειώνοντας ταυτόχρονα τις αρνητικές επιδράσεις του στρες . Το είδος αυτό της αναπνοής, αποτελεί συνέχεια της κοιλιακής αναπνοής.

Αφού καθίσετε σε μια άνετη θέση, παίρνετε εισπνοή, ξεκινώντας να διαστέλλετε την κοιλιά σας, αλλά τώρα συνεχίζετε με την  ίδια εισπνοή, ώσπου να φουσκώσει ο θώρακάς σας. Μέχρι δηλαδή να διασταλεί και αυτός και να ανασηκωθούν ελαφρώς οι ώμοι σας. Στη συνέχεια εκπνέετε από τη μύτη, ακολουθώντας την αντίστροφη ακριβώς πορεία, μέχρι να συσπαστεί πάλι η κοιλιά σας και να βγει όλος ο αέρας.

Η διαδικασία αυτού του τύπου της αναπνοής είναι λίγο πιο πολύπλοκη από την προηγούμενη, αλλά όχι αρκετά ώστε να μην μπορείτε να την κάνετε, από ένα σημείο και μετά, ασυνείδητα. Κατά τη διαδικασία των αναπνοών παρατηρήστε ότι, στην αρχή, η διάρκεια της εισπνοής και εκπνοής είναι ακανόνιστη. Με το πέρασμα του χρόνου θα πρέπει να φτάσετε στο σημείο , ώστε η εισπνοή να έχει την ίδια διάρκεια με την εκπνοή σας, ενώ λίγο αργότερα θα πρέπει η διάρκεια της εκπνοής να είναι μεγαλύτερη από αυτή της εισπνοής.

Όσο περισσότερο αέρα έχετε τη δυνατότητα να βγάζετε, τόσο περισσότερο φρέσκο αέρα μπορείτε να παίρνετε, κερδίζοντας όλα τα ευεργετικά οφέλη από την ανταλλαγή αυτή των αερίων με το περιβάλλον.

Χρησιμοποιήστε αυτό τον τύπο της αναπνοής  οποιαδήποτε στιγμή της ημέρας αισθάνεστε την ανάγκη να το κάνετε.

Για όσους ρωτάτε τι είναι ο διαλογισμός , ήρθε η στιγμή να σας απαντήσουμε!

Είναι κάθε τρόπος με τον οποίο το μυαλό έρχεται σε τέτοιο επίπεδο επαφής με τον εσωτερικό του εαυτό , ώστε να δημιουργείται μια κατάσταση εσωτερικής σιωπής. Αν η ιατρική είναι η επιστήμη που θεραπεύει το ανθρώπινο σώμα, ο διαλογισμός είναι η επιστήμη που θεραπεύει την ψυχή του ανθρώπου. Παραδοσιακά ο διαλογισμός αποτελείται από 3  βασικά στάδια . Τη χαλάρωση, τη συγκέντρωση, και την υπέρβαση

Με τον όρο χαλάρωση αναφερόμαστε στη χαλάρωση του σώματος και του μυαλού, έτσι ώστε ο άνθρωπος να μην αναλώνεται σε διάφορες άσχετες και ενοχλητικές σκέψεις.

Με τον όρο συγκέντρωση εννοούμε τη συγκέντρωση σε μια περιορισμένη και εστιασμένη περιοχή, έτσι ώστε να υπάρχει δυνατότητα ελέγχου της λειτουργίας του μυαλού και της κατεύθυνσής του προς την εστία συγκέντρωσης.

Η έννοια υπέρβαση αναφέρεται στην υπέρβαση του μυαλού, των σκέψεων , των συναισθημάτων και κάθε είδους ταύτισης με το σώμα και την προσωπικότητα.

Όταν κάνουμε την άσκησή μας ή  Power Yoga και μιλάμε για διαλογισμό εννοούμε τη χαλάρωση. Η συγκέντρωση και η υπέρβαση καλό είναι να γίνονται μόνο με την καθοδήγηση έμπειρου δασκάλου .

Ο καθένας μας , λίγο ή πολύ, έχει το δικό του τρόπο , συνειδητά ή ασυνείδητα , να αναζητά τη γαλήνη του μυαλού που του δίνει ο δικός του τρόπος διαλογισμού. Είναι η σιωπή του μυαλού που συμβαίνει όταν η προσοχή μας απασχολείται πλήρως, περιορίζοντας τις σκέψεις μας σε ένα αντικείμενο.

 

Για να αρχίσει κάποιος να διαλογίζεται υπάρχουν διάφορες τεχνικές και μέθοδοι, έχουν όμως όλες τον ίδιο στόχο. Να εστιάσουν το μυαλό σε ένα συγκεκριμένο σημείο, ώστε να οδηγηθεί ο άνθρωπος σε μία κατάσταση αυτοπραγμάτωσης. Μερικές από αυτές τις τεχνικές είναι η παρατήρηση της αναπνοής ή της μυϊκής έντασης, η συγκέντρωση στα κέντρα ενέργειας, η συγκέντρωση σε ένα συγκεκριμένο αντικείμενο, όπως στη φλόγα ενός κεριού και η επανάληψη μιας συγκεκριμένης λέξης. Για την εξάσκηση του διαλογισμού, καθίστε στην Άνετη στάση, όπως στις ασκήσεις αναπνοής ή στη στάση του πτώματος και φροντίστε ώστε να παίρνετε πάντοτε βαθιές αναπνοές.