Τι «κερδίζουμε» από τη μη κατανάλωση ζάχαρης

19

Η αντίληψη πως τα άτομα με Σακχαρώδη Διαβήτη δε μπορούν να καταναλώσουν ζάχαρη αποτελεί έναν από τους πιο ισχυρούς διατροφικούς μύθους για το σακχαρώδη διαβήτη. Σύμφωνα με τον Αμερικάνικο Διαβητολογικό Σύλλογο, τόσο τα φυσικά όσο και τα πρόσθετα σάκχαρα μπορούν να χρησιμοποιηθούν από τα άτομα με διαβήτη με μέτρο εφόσον κατανέμονται σωστά μέσα στα γεύματα της ημέρας και δεν ξεπερνούν το 5% της συνολικής ημερήσιας προσλαμβανόμενης ενέργειας. Ποιά είναι όμως τα οφέλη της μη κατανάλωσης ζάχαρης;

 

Η ζάχαρη μας μελαγχολεί..

Ο μεγαλύτερος μύθος σχετικά με την κατανάλωση ζάχαρης είναι οτι μας ανεβάζει τη διάθεση. Στην πραγματικότητα, η υπερκατανάλωση ζάχαρης μπλοκάρει τη φυσική παραγωγή σεροτονίνης (της ορμόνης της ευτυχίας), με αποτέλεσμα να ενισχύονται τα επίπεδα κατάθλιψης.

 

Η ζάχαρη μειώνει τη μνήμη..

Δεν είναι λίγες οι έρευνες που σχετίζουν την κατανάλωση ζάχαρης με την άνοια και τη νόσο του Αλτσχάιμερ. Αυτό συμβαίνει καθώς η κατανάλωση ζάχαρης εμπλέκεται στις λειτουργίες του εγκεφάλου και φθείρει τα εγκεφαλικά μας κύτταρα με αποτέλεσμα τη μείωση των γνωστικών ικανοτήτων μας.

 

Με παρόμοιο τρόπο..

Η ζάχαρη μειώνει την όραση. Η ζάχαρη εξασθενεί την όραση και μπορεί να προκαλέσει από μυωπία μέχρι και καταρράκτη.

 

Η ζάχαρη μας μεγαλώνει..

Η υπερβολική κατανάλωση ζάχαρης καταστρέφει το κολλαγόνο και την ελαστίνη, ουσίες απαραίτητες για τη διατήρηση της υγείας των κυττάρων της επιδερμίδας. Ταυτόχρονα, με την κατανάλωση ζάχαρης αυξάνονται τα επίπεδα ινσουλίνης τα οποία «μπλοκάρουν» το γονίδιο της ¨νεότητας¨.

 

Η ζάχαρη μας παχαίνει..

Ένα κουταλάκι ζάχαρης έχει μόλις 60 θερμίδες. Σκεφτείτε πόση ζάχαρη καταναλώνουμε χωρίς να το ξέρουμε μέσω δημητριακών, έτοιμων ντρέσινγκ, χυμών φρούτων, αναψυκτικών κλπ. Έχει βρεθεί πως ο μέσος ενήλικας καταναλώνει καθημερινά 20 κουταλάκια του γλυκού ζάχαρη που αντιστοιχούν σε 1.200 θερμίδες ΜΟΝΟ από ζάχαρη.

 

Η ζάχαρη είναι εθιστική..

Μια μικρή ποσότητα ζάχαρης προκαλεί διέγερση του εγκεφάλου και απελευθέρωση μιας ουσίας, που ευθύνεται για την επιθυμία για φαγητό και γλυκό, τη ντοπαμίνη. Σκεφτείτε πως η ντοπαμίνη είναι η ουσία που προκαλεί στους αλκοολικούς και τους τοξικομανείς την επιθυμία για μεγαλύτερη ποσότητα αλκοόλ και ουσιών..

 

Λόγω του εύκολου εθισμού στη ζάχαρη..

Η «απεξάρτηση» από τη ζάχαρη μπορεί να φανεί δύσκολη υπόθεση καθώς συνήθως προκαλεί άγχος, πονοκεφάλους, ρίγη, ταχυκαρδία κλπ

 

Με βάση λοιπόν τα παραπάνω, τα οφέλη είναι περισσότερα από τη μη κατανάλωση ζάχαρης είναι περισσότερα σε σχέση με την κατανάλωση της. Η κατανάλωση της ζάχαρης θα πρέπει να γίνεται συνετά και με φειδώ.