Tai Chi: Θεραπεύει σώμα, νου και ψυχή

312

Ο εγκέφαλος είναι σαν τους μύες: Αν δεν τους γυμνάσουμε αδρανούν, τεμπελιάζουν, δεν έχουν πλέον την ευελιξία και τη δύναμη που είχαν.

Πολλές έρευνες αναφέρονται στην ευεργετική δράση του Tai Chi στην πρόληψη ασθενειών, στη βελτίωση και πολλές φορές στην αποκατάσταση της υγείας. Ας γνωρίσουμε το Tai Chi και πώς συμβάλλει σε αυτές.

Το Tai Chi Chuan (Τάι Τσι Τσουάν) είναι μια εσωτερική πολεμική τέχνη ήπιας μορφής και είναι φημισμένη κυρίως για τις θεραπευτικές τις ιδιότητες. Είναι σαν διαλογισμός σε κίνηση. Το Tai Chi αποτελείται από μια σειρά κινήσεων, που τις ονομάζουμε «Φόρμες», αλλά και από το Chi Kung (Τσι Κονγκ), ασκήσεις ενεργοποίησης και καλλιέργειας της ζωτικής ενέργειας του σώματος. Είναι ιδανική για κάθε ηλικία, φύλο, σωματικό επίπεδο ικανοτήτων και σωματότυπο.

Λειτουργεί θεραπευτικά για το σώμα, το νου και την ψυχή. Κύριο αντικείμενό του είναι η ανάπτυξη της εσωτερικής δύναμης, η πνευματική και νοητική ενδυνάμωση, η βελτίωση της υγείας και σε ένα πιο προχωρημένο επίπεδο, η ενδυνάμωση της μαχητικής αντίληψης.

Όπως στο σύμπαν, έτσι και στο σώμα μας υπάρχει μία διαρκής ροή ενέργειας.

Η λάθος διατροφή, η έλλειψη άσκησης, αλλά κυρίως το καθημερινό άγχος, ο φόβος για το μέλλον, κάθε αρνητική σκέψη και συναίσθημα, μπλοκάρουν την ενέργεια από το να ρέει σωστά στο σώμα μας, με αποτέλεσμα το ανοσοποιητικό μας σύστημα να αποδυναμώνεται και το σώμα μας να αρρωσταίνει.

Με την εξάσκηση στο Tai Chi μπορούμε να δούμε βελτιώσεις στην ψυχοσωματική μας υγεία. Με την καθοδήγηση ενός πνευματικά καλλιεργημένου δασκάλου μπορούμε να έχουμε μεγαλύτερα αποτελέσματα. Η σωστή καθοδήγηση δεν επαφίεται μόνο στη σωστή εφαρμογή των αρχών του Tai Chi, αλλά και στη σωστή καθοδήγηση του νου. Γιατί, για να ηρεμήσει το σώμα, χρειάζεται πρώτα να ηρεμήσει ο νους. Το αντίθετο δεν μπορεί να συμβεί. Για να θεραπεύσεις το σώμα χρειάζεται πρώτα να αλλάξεις τις σκέψεις και τα συναισθήματά σου.

Οπότε, ο συνδυασμός σωστής άσκησης μαζί με την ορθή τοποθέτηση του νου, μπορούν να φέρουν εσωτερική γαλήνη και ηρεμία. Και όσο περισσότερο ο νους παραμένει ήρεμος και γαλήνιος, το σώμα μας, οι σχέσεις μας, η εργασία μας, ολόκληρη η ζωή μας θα είναι σε υγεία και αρμονία.

Στρες & Αρτηριακή πίεση

Η εξάσκηση στο Tai Chi και στο Chi Kung αλλά και οι αναπνοές που κάνουμε στη διάρκεια του μαθήματος, ηρεμούν και δυναμώνουν τους πνεύμονες και μας βοηθούν να αναπνέουμε σωστότερα. Πολύ περισσότερος αέρας μπαίνει στο σώμα μας, η αναπνοή βρίσκει τον φυσικό της ρυθμό. Έτσι, η πίεση του αίματος πέφτει και ο εγκέφαλος οξυγονώνεται καλύτερα. Οι χτύποι της καρδιάς ηρεμούν, το στρες και η αρτηριακή πίεση μειώνονται και όλο το σώμα έρχεται σε ισορροπία.

Ενισχύει τη δύναμη και την ισορροπία

Με την εξάσκηση του Tai Chi, εξασκείς τη σωστή μεταφορά του βάρους από το ένα πόδι στο άλλο, την ισορροπία στο ένα πόδι, αλλά και το κάθισμα για λίγη ώρα σε μια συγκεκριμένη θέση.

Οι τένοντες και οι μύες δουλεύονται με τη λιγότερη δυνατή σωματική άσκηση, με αποτέλεσμα να ενδυναμώνονται τα πόδια και να βελτιώνεται η ισορροπία του σώματος.

Επίσης, δουλεύοντας τεχνικές αυτοάμυνας, ο ασκούμενος μαθαίνει να χρησιμοποιεί στο μέγιστο τη δύναμή του.

Πολλές από αυτές τις ασκήσεις βοηθούν στη βελτίωση της σωστής στάσης του σώματος και του περπατήματος.

Καθυστερεί την εμφάνιση της Άνοιας και του Αλτσχάιμερ

Ο ασκούμενος, καθώς εξασκεί τη φόρμα συγκεντρώνεται στην κίνηση που κάνει και στις κινήσεις που ακολουθούν, στη σωστή τοποθέτηση του σώματός του, στη ροή της κίνησης, στο να είναι συγχρονισμένος με τους άλλους και διάφορες άλλες λεπτομέρειες.

Ο εγκέφαλός του εκείνη την στιγμή είναι σε εγρήγορση, σε συγκέντρωση, σε ετοιμότητα και σε πλήρη λειτουργία, καθώς χρησιμοποιεί και τα δυο ημισφαίριά του. Μαθαίνοντας καινούργιες κινήσεις και τεχνικές δημιουργούνται νέες συνάψεις στον εγκέφαλο και η μνήμη του διαρκώς βελτιώνεται. Ο εγκέφαλος παραμένει ενεργός, με αποτέλεσμα την πρόληψη και τη βελτίωση των συμπτωμάτων της άνοιας και του Αλτσχάιμερ.

Είναι σημαντικό να τονίσουμε ότι ο εγκέφαλος είναι σαν τους μύες: Αν δεν τους γυμνάσουμε αδρανούν, τεμπελιάζουν, δεν έχουν πλέον την ευελιξία και τη δύναμη που είχαν.

Ανακουφίζει από τον πόνο

Το Tai Chi είναι μια πολύ καλή φυσική άσκηση που προσφέρει ενδυνάμωση και ελαστικότητα, χωρίς να μας καταπονεί. Οι κινήσεις του είναι τόσο απαλές και ήρεμες και βοηθούν το σώμα να γυμνάζεται με τη λιγότερη μυϊκή δύναμη. Έτσι, ο ασκούμενος, ακόμα και αν πονάει σε κάποιο σημείο του σώματός του, μπορεί εύκολα να εξασκηθεί.

Με τη διαρκή εξάσκηση αναπτύσσεται η ζωτική ενέργεια. Και όταν η ενέργεια ρέει σωστά στο σώμα μας, ξεμπλοκάρει τις περιοχές που είχαν μπλοκαριστεί και ενεργοποιεί τα σημεία όπου υπήρχε έλλειψη- έτσι, με τον καιρό, οι πόνοι στο σώμα θεραπεύονται. Σε ένα βαθύτερο επίπεδο, οι εξασκούμενοι στο Tai Chi και στο Chi Kung μπορούν να ανακουφιστούν από συναισθηματική φόρτιση, άρα από σωματικούς πόνους.

Η δύναμή μας βρίσκεται στην επιλογή των σκέψεων μας, άρα στην απόφαση να είμαστε γαλήνιοι και ευτυχισμένοι. Για να γίνει όμως αυτό χρειάζεται να κρατάμε το νου μας ήρεμο.